Moć percepcije: Biznis više oktave
Moć percepcije: Biznis više oktave ili kako to čovek kreira svoj poslovni put i razvoj. Iako smo svi mi u novom dobu, punom tehnologije, moderne i savremene stvari ne mogu bez stečenih kvaliteta. Stečeni kvaliteti su odraz bivših generacija koje su u amanet ostavile svo znanje novim generacijama.
Kako se i danas savremen biznis ne može zamisliti bez preporuke ili tople reči, tako se i moderne tehnologije oslanjaju na ljudsku pažnju. Moć percepcije nije ništa drugo nego moć opažanja i organizovanja podataka koji dolaze iz spoljne sredine. Kako i sami znamo danas u modernom svetu biznisa, informacija je sve. Međutim istraživanja kazuju da prosečan čovek u toku dana primi više od 26 000 informacija. Da li mi možemo da obradimo sve te informacije? Kako se zapravo fokusirati i sistemski obraditi, samo one bitne?
Ona je možda idealan odgovor na ova pitanja. Poseduje svo znanje, koje je izbrušeno do perfekcije. Mnogi od nas koji kreću u realizaciju svog posla, imaju nesigurnost koja proističe iz mase protočne informacije. Najbolji savet je da se okrenemo suštini.
- Gde to mladost ima reč?
Mirjana Prljević: Svaka zdrava sredina na ovoj našoj planeti koja razume mladost, mladosti i daje reč. Mladost je najkreativniji potencijal energija razvoja jednog društva i ono društvo koje je toga svesno, uvek i kontinuirano radi na osnaživanju osovine razvoja i očuvanja sopstvenog identiteta. To je osovina Mudrost – Mladost. Ne kaže se slučajno, da si mlad duhom kada živiš punim plućima, stvaraš kao da ti je to prvi projekat u životu i kada ti inspiracija boji svaki dan. Takvo mesto sam i ja poželela da podarim Srbiji i svetu, da jedno mesto, a to je T²: TESLA SQUARE bude motiv i vodilja svakom gostu da iskaže ono najbolje u sebi, da povežemo maticu i dijasporu, da osnažimo mlade u percepciji poslovanja i života, da ih i slušamo i da ih čujemo. Naše dosadašnje emisije kažu da lagano, ali sigurno idemo ka tome.
2. Spoj Tesle i modernog poslovanja – koja je to viša oktava?
Mirjana Prljević: Nikola Tesla je zaštitni znak serijala. Tesla je pored svega bio i jedinstven u svojoj poslovnoj aktivnosti. On je poslovni čovek koji prvi uspostavlja kategoriju franšize, i prodaje prvu franšizu vrlo profitabilno – Prvi ugovor o franšizi sklopljen je radi izgradnje Hridroelektrane na Nijagari 1897. Takođe, dana 23. juna 1938., registrovao je i zaštitio robnu marku „Factor auctus” („Faktor rasta”). Učinio je to pošto je do detalja razradio sastav smeše za ishranu živine i golubova, prirodne hrane koju je dobio „revolucionarnim postupkom”, kako je to naveo u jednom tekstu. Tesla nije komercijalizovao ovu originalnu recepturu, mada je dizajnirao i originalnu kutiju za pakovanje tog proizvoda, koji je očito imao cilj da doprinese smanjenju „zla gladi” u svetu. Mogu reći da je jedno sigurno – u svakoj električnoj spravi od sijalice do moćnih kompjutera koji se nalaze u svemirskim brodovima kuca srce velikih izuma Nikole Tesle.
S druge strane, neću nikada zaboraviti reči profesora Roberta Karla, dobitnika Nobelove nagrade za hemiju sa Univerzitet Rajs koji je rekao: „Nikola Tesla je bio inovativni div koji je ključan za razvoj električne energije. Predvideo je značaj električnog motora u budućnosti. Svoju viziju je upotpunio dubokim uvidom u svojstva elektriciteta i magnetnog polja da bi realizovao motor naizmenične struje. Gotovo je od suštinskog značaja za njegov pronalazački proces i činjenica da je sa velikim šarmom i harizmom zaintrigirao kolege iz struke, a vrednošću svojih izuma i čitavu javnost. Kada ljudi godinama žive istovetno, veliki napor predstavlja ubediti ih da će njihovi životi biti unapređeni ako se odluče za nešto novo. I danas mi i dalje uživamo u plodovima Teslinog rada.
Pored svega navedenog, T²: TESLA SQUARE je svakako i odlično ime za aktiviranje inovativnog načina razmišljanja u vremenima koja živimo i onima koja su pred nama. To je ujedno i glavna poruka – Misija projekta iliti Viša oktava biznisa, jer spaja ljude, ciljeve i misiju u jedno
3. Kada pričate o vašem zanimanju, ističete šta? I, naravno zašto baš to?
Mirjana Prljević: Da, odlično pitanje. Strateško pozicioniranje kojim se bavim sad već trideset godina nosi sa sobom jednu ključnu reč u svemu što pozicionirate, bez obzira da li su to proizvod, usluga, časopis ili preduzeće, grad ili država, ili pojedinac. Ta reč je Percepcija. Ona je naša ulaznica za bioskop u kome kreće proces osvetljavanja našeg uma. Zato mi u poslu počinjemo uvek od perceptivnih mapa, a u životu od svojih čula. Onoliko koliko smo svesni i kontrolišemo svoja čula, toliko je i naša percepcija najbliža stvarnosti koju živimo.
Znate, za nas, teslijance, sve pojedince na planeti odane duhu stvaralaštva i unapređenja čovečanstva ljubavlju prema drugima i deljenjem znanja, ostaju univerzalne reči poruke: „Budite mudri kao zmije i bezazleni kao golubovi“, koje je često imao prilike da citira i Patrijarh Pavle. Ujedno, tumačio ih je na sledeći način: «Budite mudri kao zmije i bezazleni kao golubovi, dakle, razvijajte svoje umne sposobnosti sve više, pod uslovom da parelelno razvijate u sebi dobrotu. No, um je hladan a dobrota topla, ali slepa. Stoga su nam potrebni i um i dobrota da jedno drugom drži ravnotežu, da um ne pređe u zloću, a dobrota da ne pređe u glupost.» A u ime svega naučenog tokom mojih boravaka na Istoku, reći ću Vam i svoju mantru: „Nijedan čovek nije tvoj prijatelj, nijedan čovek nije tvoj neprijatelj, svaki čovek je tvoj učitelj“, i to je ono što i mom zanimanju i meni kao autoru projekta T²: TESLA SQUARE omogućava da sve one divne ljude od kojih možemo i imamo šta da naučimo, dovedem da se čuju u serijalu.
Moć percepcije: Biznis više oktave je zapravo misija koja spaja ljude, ideju i projekte. T²: TESLA SQUARE je zapravo proces transformacije i vraćanja u prave tokove koji zadržavaju moderne uvide. Za sve dotatne informacije možete kontaktirati Tesla Square, a naravno možete i zapratiti na njihovom kanalu, na youtube-u,… Ako na pravi način percipiramo, onda sve informacije možemo iskoristiti na pravi način. Budućnost je već ovde, i povezana je sa onim što nas čini još čvršćim.
Teslina vizija budućnosti, je moć uma da spozna kvalitet u pravom trenutku. Možda smo baš svi mi, na pravom putu.
Ovim putem želim da se javno zahvalim na divnom intervjuu, Mirjani Prljević, idejnom tvorcu projekta, T²: TESLA SQUARE.Tagged biznis više oktave, ideja, inovacija, inovativnost, mirjana prljević, spectrum, spectrum consulting, strategija poslovanja, T²: TESLA SQUARE